Ha tetszik: +1 like

Ulrik blogja

Friss topikok

  • ulrik: @iramszarvas: Még nem. Bélától (és általa Olivértől) kértem tanácsot, véleményt. Túlterhelést diag... (2012.12.15. 23:36) Talpalatnyi föld
  • Raиdoм_: A sár nagyon idegesítő tud lenni és rengeteget kivesz az emberből. Én minden logikát nélkülözve sá... (2012.12.03. 16:22) Havasan a legjobb
  • pannonfunk: @ulrik: :) (2012.10.26. 11:11) Külvárosi kávézó
  • ulrik: @Taxina: dede! :) Amikor ezt a posztot írtam, még nem tudtam, hogy nem szereti. Most - bár nehezen... (2012.10.10. 11:38) A futás nem csak játék

Címkék

árpád-kilátó (1) budai-vár (1) citadella (1) eb (1) erdő (1) eső (1) futas (5) futás (3) gondolat (3) hegy (5) kávé (1) kékes (1) kezdetek (1) szentendre (1) szív (2) vers (1) Címkefelhő

Külvárosi kávézó

2012.10.24. 10:48 ulrik

cappuccino_1351068431.jpg_350x232

Külvárosi reggel. Ködfátyol veszi körül a házakat. Bentről csípősnek tűnik. De ahogy kinyílik az ajtó, érzem: kellemes a hűvös. Szeretem figyelni a betérő embereket. Körülnéznek, válogatnak. Néhányan leülnek egy rövidke időre.

Kinyílik a sütő ajtaja és azonnal megcsap a friss péksütemények illata. Imádom ezt az illatot. Kellemesen elegyedik a kávék, teát korábban felszállt finom aromájával. Előttem sorakoznak katonás rendben a szendvicsek és más reggeli ínyencségek. 

Egy kis kávézóban ülök. A soromra várok. Hamarosan én következem. Nem tudom még, hogy ki kap meg. Piros-fehér kockás terítők fekszenek az asztalokon. A bordó és barna színek harmonikusan játszanak a falakon. Itt-ott régi képek. Egy-egy keretben múltszázadi villák, kenőkések és kiskanalak. 

A másik sarokban kakaós tészta kanyarodik csigaformává a lány ujjai alatt. Hamarosan ő is sütőbe kerül. Készülnek a vajas, sajtos, szalámis étkek is.

Ketten lépnek be az ajtón. Érzem, most már én következem. Engem kérnek. Finoman csorgok le a kávégépen keresztül egy hófehér csészébe. Átadom magam és az illatom a kávézó atmoszférájába. Sorsom beteljesült.

Egy asztalra ültetnek, csészém mellett kiskanál. Velem szemben gyümölcstea foglal kecsesen helyet. Így gőzölgünk mi ketten, egy kávéházi reggelen. Mesélünk álmokat, kósza családi szálakat.

Szép lassan felhörpölődünk. Lecsúszunk illatozva. Most már gazdámban szemlélem a világot. Kipillantunk az ablakon át. A köd kedvesen mosolyog vissza. Egy cseppet sem érződik keserűnek, szomorúnak a reggel.

Kilépünk, hatalmasat szippantunk a reggelbe. Mi erre, a tea aromája arra halad tova. Távolban villamos zúgása, autók surranó hangja. Teljes a harmónia.

A bejegyzés trackback címe:

https://ulrik.blog.hu/api/trackback/id/tr664866112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2012.10.24. 17:27:30

Van, hogy este úgy fekszem le, hogy alig várom, hogy reggel ihassam a kávémat...és amikor szökőévente egyszer reggel megyek futni, csak az éltet közben, hogy utána kávézhatok.

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2012.10.24. 17:33:15

@Simone Lewis: Néha én is érzek valami hasonlót :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.25. 18:40:05

Kávétól kávéig élek. Mint a futásnál a frissítőponttól a következőig. :))) Jó bejegyzés!

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2012.10.26. 00:53:27

@BGy: Érdekesek ezek a fix szakaszpontok az életünkben :)

Meg az is, hogy mennyi mindenre találok választ a futásban. Vagyis mintha sok dolgot le lehetne abban modellezni, megjelenik ott is.

pannonfunk 2012.10.26. 11:06:34

@Simone Lewis: Én futás előtt is simán kávézok :)

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2012.10.26. 11:07:49

@pannonfunk: én meg futok a kávézások között. Nem, nem mind között :)
süti beállítások módosítása