Ha tetszik: +1 like

Ulrik blogja

Friss topikok

  • ulrik: @iramszarvas: Még nem. Bélától (és általa Olivértől) kértem tanácsot, véleményt. Túlterhelést diag... (2012.12.15. 23:36) Talpalatnyi föld
  • Raиdoм_: A sár nagyon idegesítő tud lenni és rengeteget kivesz az emberből. Én minden logikát nélkülözve sá... (2012.12.03. 16:22) Havasan a legjobb
  • pannonfunk: @ulrik: :) (2012.10.26. 11:11) Külvárosi kávézó
  • ulrik: @Taxina: dede! :) Amikor ezt a posztot írtam, még nem tudtam, hogy nem szereti. Most - bár nehezen... (2012.10.10. 11:38) A futás nem csak játék

Címkék

árpád-kilátó (1) budai-vár (1) citadella (1) eb (1) erdő (1) eső (1) futas (5) futás (3) gondolat (3) hegy (5) kávé (1) kékes (1) kezdetek (1) szentendre (1) szív (2) vers (1) Címkefelhő

Dupla Élmény - Terepfutás

2012.11.12. 14:52 ulrik

drotkefe_1352727291.jpg_450x337

Hát ha terepfutás, pláne Dupla Élmény, mint név: sok dolog juthat az ember fia és lánya eszébe. A verseny lényege, hogy párban kell teljesíteni a versenyt. 73 km igen kemény terepen, közel 3400 méter szinttel. Ebben négyszer meg is kell mászni a Kékest. Szóval van benne szopás, négykézláb mászás bőven, ami után a legtöbb futó mozgása nem is volt túl őszinte. 

Tehát Dupla Élmény. Nem tudom, hogy lehet kibírni más mellett ennyi időt futva, szenvedve. Én 2-3 óra után teljesen hisztis tudok lenni, akkor igyekszem magamba zárkózni. Talán pont ezt szeretem a futásban, a (számomra) hosszabb futásban. 

Dupla Élmény, mert ugyanazt az útvonalat kétszer kellett a futóknak megcsinálniuk: Mátrafüred - Kékes - Parádsasvár - Kékes - Mátrafüred.

Dupla Élmény, mert az ellenőrző pontokon lehet dugókázni. 

Dupla Élmény, mert a pálya "bontása" számunkra, szervezők számára azt jelentette, hogy drókefével kellett végigmennünk egy szakaszt, és kefélni-kefélni-kefélni. Edittel a Mátra-nyereg - Kékes szakaszt kaptuk meg. Bő 4 km lehet. Hát, én ennyi még nem keféltem, mire csúcsra értünk, az biztos. Közel 2 és fél óra volt, mire feljutottunk. Voltak olyan meredek szakaszok, ahol négykézláb tudtunk csak felfelé mászni. Közben hátulról adott nekünk a szél rendesen. Szóval kapaszkodni is kellett rendesen. Azon agyaltam, szombat este 10 óra körül az egyik sziklát suvickolva, hogy nincs nekem jobb dolgom, mint festéket vakarni a sziklákról, kövekről. Miközben iszonyat keményen és hidegen fúj a szél? Átkoztam, aki ennyi festéket pazarolt el. Persze, tudtuk, hogy a futóknak ez nagy könnyebbség volt, mert akik sötétben a második körön másztak felfelé, azoknak ezek kellettek.

De nagy élmény volt, tényleg Dupla Élmény az asztal másik oldaláról. Szeretem nézni a küzdést, amik az arcokon látszódnak. Ki vidáman, ki kicsit magába fordulva érkezik meg a pontra. Valaki szívesen csacsog velünk, más pedig csak praktikusan eszik-iszik és fut tovább. Másrészről megint megismertem kicsit jobban a Kékest és környékét. 

Amikor felértünk 22:15-kor a Kékesre, az valahol a megváltás volt. Valahogy fejben nehéz elviselni, hogy alig haladsz. Kicsit olyan végeláthatlan az egész. De amikor ott a cél. Az magával ragadó. Ott álltunk az égigérő torony tövében. Pirosan világítottak a lámpái. Ahogy felpillantottam rá, felhőben volt a teteje, közben erősen fújt a szél. Kicsit örvénylett körülötte a felhő, majd tovább suhant. Elképesztő erők!

Szeretem ezekben a versenyekben, hogy családias, baráti a hangulat. Nyitottak az emberek. Jó érzés ebben a közegben eltölteni egy-egy napot. Futóként is és szervezőként is.

Már alig várom a következő alkalmat! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://ulrik.blog.hu/api/trackback/id/tr574903415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása