Ha tetszik: +1 like

Ulrik blogja

Friss topikok

  • ulrik: @iramszarvas: Még nem. Bélától (és általa Olivértől) kértem tanácsot, véleményt. Túlterhelést diag... (2012.12.15. 23:36) Talpalatnyi föld
  • Raиdoм_: A sár nagyon idegesítő tud lenni és rengeteget kivesz az emberből. Én minden logikát nélkülözve sá... (2012.12.03. 16:22) Havasan a legjobb
  • pannonfunk: @ulrik: :) (2012.10.26. 11:11) Külvárosi kávézó
  • ulrik: @Taxina: dede! :) Amikor ezt a posztot írtam, még nem tudtam, hogy nem szereti. Most - bár nehezen... (2012.10.10. 11:38) A futás nem csak játék

Címkék

árpád-kilátó (1) budai-vár (1) citadella (1) eb (1) erdő (1) eső (1) futas (5) futás (3) gondolat (3) hegy (5) kávé (1) kékes (1) kezdetek (1) szentendre (1) szív (2) vers (1) Címkefelhő

Testünk rabjai

2012.11.25. 15:59 ulrik

lotto_1353854709.jpg_560x280

Egy-egy hosszabb, kimerítő futás után számomra megváltozik a világ. Néhány órára, néha picit hosszabb időre. Amikor megfáradt, meggyötört testtel sétálok, teljesen más világ tárul elém. Lassan mozgok, nyugodtan lépdelek az utcán. A hangok tompák, nem fogom fel a világ történéseit. De a látásom tiszta, éles. Sokkal jobban LÁTOK, mint máskor. Nem pusztán nézek a világba,hanem figyelem azt.

Rácsodálkozok a sárgafényű lámpa kecses alakjára. Gyönyörűnek látom a Combinot, ahogy elsuhan mellettem és megcsillan rajta az utca többi fénye. Elrohan mellettem a világ, az emberek jönnek, az emberek mennek. Fürkészem a tekintetüket. Keresem a jeleket, hogy kik lehetnek, honnan jöhettek, mire gondolhatnak. Elmosolyodok egy szerelmespár láttán, akik egy kapu alatt csókot váltanak. 

Csak sátálok. Komótosan, nyugodtan. A testem rabjaként. Korlátoz, megköt. Becsukom a szemem. Álmodozom. Fényről. Sebességről. Suhanásról. Szerelemről. Nyugalomról. Életről. Újra mosoly jelenik meg az arcomon. Ha látnának, ha észrevettek volna, nem értenék, hogy miért sétálok ilyen nyugalomban a körúton. De nem látnak. Nem hallanak. A hangok bennem maradnak. Csendes vagyok. Ezer tett, mire egy szó. Mégha ez a világ nem is ezt kéri, mégha itt erre lenne szükség. Inkább csak hallgatok.

Kattog az agyam. Kérdések. Válaszok. A képlet egyszerű: ha nem nyertem a lottón, annak pontosan két oka lehet. Egyrészt az, hogy nem is játszottam meg számokat. A másik az, hogy fogadtam, de Fortuna más számokra tette voksát. Vesztettem, mert a játék téttel járt. Dohogva gyűröm össze a próbálkozásom is dobom el messzire, hogy többet ne is lássam. Újra. Újra. Újra. Persze igaz, aki nem játszik, az nem is nyer.

Hegedűszó üli meg fülem. Csak én hallom. A metró kerekeinek csikorgása muszikaként mászik a fejembe. Hallom a szívem dobogását. Szemem csukva, arcom mosolyra vált. Újra. Megkönnyebbülten ülök. Fejem a lámpatestek felé emelem. Ma újra meggyötörtem testem, hogy lelkem néhány órára kitörhessen. Most a lelkem irányít. Tisztán és ébren álmodom. Boldog vagyok egy röpke időre. Könnyű most a világ. Örömmel nézem, ahogy a toronyóra mutatója apránként előre ugrik egyet.

Nem akarok felébredni.

A bejegyzés trackback címe:

https://ulrik.blog.hu/api/trackback/id/tr244924689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása